‘
ՀԱԿ խմբակցության պատգամավոր Գագիկ Ջհանգիրյանի հետ զրուցել է parliamentmonitoring.am կայքը: Ներկայացնում ենք հարցազրույցը մասնակի կրճատումներով:
— Պարոն Ջհանգիրյան, ԱԺ արտահերթ նիստում քննարկվեցին Քրեական և Քրեական դատավարության օրենսգրքերում առաջարկող փոփոխությունները, որոնցով նախատեսվում է խստացնել խոշտանգումների համար նախատեսված պատժամիջոցները: Այս նախաձեռնությունը կարծես թե պաշտպանում էիք:
— Այո, մենք դրան դեմ չէինք: Պատասխանատվության խստացումն անհրաժեշտ է: Պարզապես պետք է համադրել այդ տիպի այլ արարքների, Քրեական օրենսգրքի ընդհանուր պատժային համակարգի հետ և ընդունելի լուծում գտնել: Պատժի որոշումը քրեական իրավունքում քամ քրեական օրենսդրության մեջ ամենանավիճելի խնդիրն է:
— Խոշտանգումների համար նախատեսված պատժամիջոցների խստացման անհրաժեշտությունն ինչո՞վ եք բացատրում՝ դեպքե՞րն են ավելացել, թե՞ խնդիրը Հայաստանի ստանձնած պարտավորություններն են:
— Նախ՝ կար միջազգային փաստաթղթերին համապատասխանեցնելու անհրաժեշտություն: Ինչ վերաբերում է նման դեպքերի ավելացմանը, ապա, ըստ էության, այդ գործերով պրակտիկա գոյություն չունի: Կարելի է ասել, որ անգամ վիճակագրություն գոյություն չունի: Տարեկան կտրվածքով մեկ, երկու, երեք նման դեպք է արձանագրվում: Բայց չեմ կարծում, որ նման փաստերն իրականում հազվադեպ են: Խնդիրը դրանք արձանագրելն է, համապատասխան ընթացքն ապահովելը: Ես անգամ կարող եմ ասել, որ գործող օրենսդրությունը խոշտանգումը պատժելու համար բավարար լծակներ ու հնարավորություններ նախատեսում է: Բայց ինչպես այլ ոլորտներում, այս դեպքում էլ մենք կաղում ենք ոչ թե օրենսդրության, այլ օրենքը կիրառելու հարցում: Թեև օրենսդրության կատարելագործումը միշտ էլ լավ բան է, մի քիչ էլ անվտանգ բան է:
— Պարոն Ջհանգիրյան, չե՞ք նկատում, որ իշխանության առաջարկած սահմանադրական փոփոխությունների շուրջ քաղաքական ուժերի համախմբումը ստվարանում է: «Օրինաց երկիր» կուսակցությունը ներկայացրեց իր առաջարկությունները, մինչդեռ ոչ վաղ անցյալում մերժում էր սահմանադրական բարեփոխումների գործընթացը: ՀՅԴ—ն ավելի վաղ էր ներկայացրել իր առաջարկությունները:
— Ես չեմ տեսնում այդ համախմբումը, ավելի շատ անորոշություն եմ տեսնում: ՀՅԴ-ն ի սկզբանե կողմ էր այդ փոփոխություններին, և այդ կուսակցության դիրքորոշման մեջ որևէ փոփոխություն չեմ տեսնում: Հակառակը, ՀՅԴ գործիչների արտահայտություններում տեսնում եմ մտավախություն, որ այնքան էլ վստահ չեն, թե այդ փոփոխությունները կարող են ընթանալ պառլամենտական համակարգի ներդրման ուղղությամբ:
— «Բարգավաճ Հայաստան» կուսակցությունն էլ այդ փոփոխությունների դեմ նախկին էնտուզիազմով չի պայքարում:
-Եթե կուզեք՝ ԲՀԿ-ն նախկին ԲՀԿ-ն չէ, որ ես հիմա այդ կուսակցության դիրքորոշումը համեմատեմ իր նախկին դիրքորոշման հետ: Ավելին՝ ԲՀԿ-ին պետք է փորձենք համեմատել նախկին ԲՀԿ-ի հետ, տեսնենք, թե նո՞ւյնն է:
— Պարզապես ԱԺ փոխնախագահ Էդուարդ Շարմազանովն էր հայտարարել , թե այն հանգամանքը, որ մարտի 12-ին 7 կուսակցություններ Բաղրամյան 26-ում հանդիպել են Սերժ Սարգսյանի հետ, արդեն համախմբում է:
— Ես չեմ կարող այդպիսի բան ասել: ՕԵԿ-ը թեև ինչ-որ առաջարկություններ է ներկայացրել, բայց կրկին կիսանախագահական կառավարման մոդելի կողմնակից է: ԲՀԿ-ից էլ նախկին անունն է մնացել:
— Ամեն դեպքում սահմանադրական փոփոխությունների նկատմամբ նախկին դիմադրությունը կոտրվել է:
— Իշխանական այդ ողջ օպերացիայի իմաստն այն էր, որ միասնական ճակատը քանդվեր:
— Փաստորեն իշխանություններն այժմ կարող են ավելի վստահ քայլերով գնալ դեպի այդ փոփոխությունները:
— Ես այդպես չեմ կարծում: Պառլամենտական կառավարման համակարգը, եթե նույնիսկ նախընտրելի է իշխող քաղաքական ուժի համար, միևնույնն է, մեծ վերապահումներ ունի: Այն Հայաստանի, այսօրվա մեր ռեալ քաղաքական, աշխարհագրական իրավիճակի համար և Եվրասիական տնտեսական միությանն անդամակցելու, Լեռնային Ղարաբաղի հակամարտության և վտանգի առկայության պայմաններում խիստ ռիսկային որոշում կլինի:
— Այսինքն, չե՞ք բացառում, որ իշխանություններն այնուամենայնիվ չգնան խորհրդարանական կառավարման համակարգը ներդնելու քայլին:
— Ես այդպիսի հավանականություն տեսնում եմ, հատկապես այն պարագայում, երբ սահմանադրական փոփոխությունների մասնագիտացված հանձնաժողովին հանձնարարվեց զուգահեռաբար մշակել նաև գործող համակարգը կատարելագործելու տարբերակը:
‘